Možnosti integrace telefonní ústředny Telfa s vašimi systémy
Obecné
Ověřování probíhá pomocí API klíče:
U libovolného uživatele si v Telfě vygenerujte API klíč pro ostatní systémy. U API requestů poté vložte do požadavku proměnnou "api_key", a to buď do HTTP hlavičky "api_key" (nejbezpečnější - používáme v příkladech níže), jako GET parametr do URL (https://telfa.cz/calls.xml?api_key=612e90b65911f626d4609d368c34fb69), nebo pro metody POST/PUT/DELETE jako proměnnou "api_key" do JSON/XML požadavku.
Vždy je nutné nastavit správnou hodnotu hlavičky Content-Type, v případě XML na "application/xml", v případě JSON "application/json".
Základní URL závisí na umístění vašeho účtu. Na tomto serveru je to https://www5.telfa.cz. Adresa může být ale také např. https://www4.telfa.cz nebo https://www2.telfa.cz atd., podívejte se kam jste přesměrování po přihlášení do webového rozhraní, stejné URL se používá i pro API.
Za tuto základní URL přidejte příslušnou cestu, viz dále v dokumentaci.
Integrace
REST API - funkce po skupinách
Vytváření a ukončování hovorů
Click to call
POST /calls.xml?number=245008328[&method=both][&telfa_user_id=1][&auto_answer=true]
nebo
POST /calls.xml?number=245008328[&method=both][&telfa_user_login=marek.telfa.cz][&auto_answer=true]
Vytočí VoIP telefon nebo mobil uživatele, pod kterým se autorizujete při volání URL a spojí hovor s číslem předaným jako parametr.
Volitelně je možné přidat parametr telfa_user_id či telfa_user_login (pakliže se autorizujete uživatelem, který je administrátor) a vytočení proběhne uživateli, kterého specifikujete.
Použijete-li parametr
auto_answer=true
, hovor se na VoIP telefonu uživatele automaticky zodpoví a ihned dojde k vytáčení čísla předaného jako parametr (vyžaduje podporu Auto Answer pomocí SIP header na straně VoIP telefonu).
Parametr
method
je volitelný a jeho možné hodnoty jsou následující:
prázdný nebo neuveden - nejprve se vytočí VoIP telefon uživatele a pakliže je nedostupný, vytočí se mobil uživatele
voip
vytočí se VoIP telefon uživatele, pakliže je nedostupný nic se dál neděje
mobile
vytočí se mobil uživatele, pakliže je nedostupný nic se dál neděje
both
vytočí zároveň VoIP telefon i mobil uživatele, hovor vyhrává ten, který je dřív zvednut
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/calls.xml?number=245008328";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"<xml><nil></nil></xml>");
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$response = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
Automatické hovory - zavolej a proveď akci
POST /calls/announce.xml?number=245008328&text=ahoj%20pane[&voice=2]
nebo
POST /calls/announce.xml?number=245008328&recording_id=10
nebo
POST /calls/announce.xml?number=245008328&recipe_id=28
Vytočí zadané telefonní číslo a přečte volanému zadaný text pomocí řečového sytentizéru (text musí být URL encoded), přehraje zadanou hlášku anebo pokračuje předem připravenou Opakující se částí. Volitelně je možné použít parametr voice, který určuje hlas řečového syntetizéru. Parametr "voice" může mít jednu z následujících hodnot: 0 - Jan, 1 - Alena, 2 - Radka, 3 - Iva, 4 - Standa.
Pro použití varianty s recipe_id je potřebné mít aktivovánu službu Automatická volání.
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/calls/announce.xml?number=245008328&text=ahoj%20pane";
// $url="https://www5.telfa.cz/calls/announce.xml?number=245008328&recording_id=10";
// $url="https://www5.telfa.cz/calls/announce.xml?number=245008328&recipe_id=28";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"<xml><nil></nil></xml>");
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$response = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
Přehrání hlášky do probíhajícího hovoru
POST /calls/play_recording.xml
Přehraje hlášku do probíhajícího hovoru, zmixuje ji se zvukem hovoru, ten se tedy nepřeruší. Volitelně přehraje pouze volajícímu nebo pouze volanému. API request skončí ihned, nečeká se na dokončení přehrávání hlášky.
Na tuto URL je potřeba poslat XML s následující strukturou (parametr side je volitelný a může nabývat hodnot "both" - přehrát oběma stranám (výchozí), "caller" - přehrát pouze volajícímu, "called" - přehrát pouze volanému):
<play_recording>
<call_id>1</call_id>
<recording_id>6</recording_id>
<side>both</side>
</play_recording>
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/calls/play_recording.xml";
$ch = curl_init();
$data = "
<play_recording>
<call_id>1</call_id>
<recording_id>6</recording_id>
<side>both</side>
</play_recording>
";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch)
Přepojení probíhajícího hovoru
POST /calls/transfer_call.xml
Přepojí probíhající hovor na zaslané ID opakující se části, kterou předem vytoříte přes webové rozhraní v sekci Plán hovoru, nebo přes API.
Pakliže hovor aktuálně vyzvání operátorovi na telefonu anebo je již spojen, k přepojení dojde až po položení hovoru nebo timeoutu vyzvánění.
V ostatních případech dojde k přepojení okamžitě (při čekání ve frontě, přehrávání hlášky, nahrávání hlasové zprávy).
Na tuto URL je potřeba poslat XML s následující strukturou:
<transfer_call>
<call_id>1</call_id>
<continue_with_recipe_id>6</continue_with_recipe_id>
</transfer_call>
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/calls/transfer_call.xml";
$ch = curl_init();
$data = "
<transfer_call>
<call_id>1</call_id>
<continue_with_recipe_id>6</continue_with_recipe_id>
</transfer_call>
";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch)
Příposlech probíhajícího hovoru
POST /calls/monitor.xml?call_id=1
nebo
POST /calls/monitor.json?call_id=1
Spustí příposlech hovoru - vytočí VoIP telefon uživatele, kterým se API request autorizuje a spustí příposlech hovoru.
Ve výchozím stavu příjemce příposlechu pouze poslouchá a do hovoru nevstupuje. Pomocí tónové volby je však možné toto při příposlechu ovlivnit:
- stiskem 2 je možné hovořit s volajícím
- stiskem 1 s volaným
- stiskem 3 s oběma najednou
Na tuto URL je potřeba prázdné XML (nebo JSON):
<xml>
<nil></nil>
</xml>
php příklad XML >>
$url="https://www5.telfa.cz/calls/monitor.xml?call_id=1";
$ch = curl_init();
$data = "
<xml>
<nil>1</nil>
</xml>
";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch)
Ukončení hovoru
POST /calls/interrupt.xml
Přeruší hovor, volitelně přehraje hlášku (je-li zadaná) a poté hovor ukončí.
Na tuto URL je potřeba poslat XML s následující strukturou (parametr recording_id je volitelný):
<interrupt_call>
<id>1</id>
<recording_id>6</recording_id>
</interrupt_call>
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/calls/interrupt.xml";
$ch = curl_init();
$data = "
<interrupt_call>
<id>1</id>
<recording_id>6</recording_id>
</interrupt_call>
";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch)
Výpis hovorů a stažení nahrávek
Aktuálně probíhající hovor uživatele
GET /calls/current.xml?login=jan.kubr.livispace.cz
Vrátí XML s informacemi o právě probíhajícím hovoru uživatele s daným loginem:
<call>
<caller_number>777123456</caller_number>
<dialed_number>245008328</dialed_number>
<start>2009-10-11T13:41:59+02:00</start>
<answered_at>2009-10-11T13:42:10+02:00</answered_at>
<transfer_description>Nova objednavka</transfer_description>
</call>
vysvětlení polí >> php příklad >>
caller_number
číslo volajícího u příchozích hovorů, uživatelské jméno volajícího u odchozích hovorů
dialed_number
volané číslo
start
čas začátku hovoru
answered_at
čas, kdy byl hovor zodpovězený (u nezodpovězeného hovoru se answered_at nevypisuje)
transfer_description
popis přepojení posledního kroku v plánu hovoru, přes který hovor prošel a který měl popis vyplněný
$url="https://www5.telfa.cz/calls/current.xml?login=marek.livispace.cz";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Seznamy hovorů
Aktuálně probíhající hovory
GET /calls/all_current.xml
Výpis všech hovorů
GET /calls.xml?from=2013-12-11+10%3A30
Výpis všech hovorů se specifikací počtu záznamů na stránku (max. 2000)
GET /calls.xml?from=2013-12-11+10%3A30&per_page=500
Vrátí XML obsahující všechny hovory, které začaly nebo byly položeny od 11.12.2013 10:30.
Možno využít například pro notifikace o zmeškaných hovorech. Při pravidelném načítání prosím zvažte, jestli nestahujete zbytečně velké období.
<calls type="array">
<call>
<announcement_id/>
<answered_at/>
<answered_by_user_id/>
<bridge_start_at>2009-10-11T13:42:19+02:00</bridge_start_at>
<group_start_at></group_start_at>
<caller_number>777123456</caller_number>
<call_group_id>5</call_group_id>
<dialed_number>245008328</dialed_number>
<created_at>2009-10-11T13:41:59+02:00</created_at>
<hungup_at/>
<id>13576</id>
<inbound>true</inbound>
<outbound_from_external_number/>
<recorded>true</recorded>
<task_id/>
<telfa_user_id>1</telfa_user_id>
<transfer_description>Nova objednavka</transfer_description>
<transferred_to_number/>
<voice_mail_file_name/>
<recording_file_name>/calls/13110/recording</recording_file_name>
</call>
</calls>
vysvětlení polí >> způsoby využití >> php příklad >>
announcement_id
ID automatického volání, byl-li hovor vytvořen automatickým voláním
answered_at
čas, kdy byl hovor zodpovězený
answered_by_user_id
ID uživatele, který hovor zodpověděl
bridge_start_at
čas posledního přepojení hovoru na uživatele
group_start_at
čas prvního zařazení hovoru do fronty skupiny (pro výpočet jak dlouho volající celkem čekal)
call_group_id
ID skupiny operátorů, na kterou se hovor naposledy přepojoval
caller_number
číslo volajícího u příchozích hovorů, uživatelské jméno volajícího u odchozích hovorů
dialed_number
volané číslo
created_at
čas začátku hovoru
hungup_at
čas položení hovoru
id
ID hovoru
inbound
příchozí hovor má nastaveno na true
, odchozí hovor na false
outbound_from_external_number
číslo mobilu uživatele použité při vytáčení přes Click to call, když je hovor na mobilu zvednut
recorded
pakliže je hovor nahrán, je hodnota true
, v opačném případě je hodnota false
task_id
ID úkolu, který byl hovorem založen do úkolového systému Flempo (http://flempo.cz)
telfa_user_id
ID uživatele, který vytočil odchozí hovor
transfer_description
popis přepojení posledního kroku v plánu hovoru, přes který hovor prošel a který měl popis vyplněný
transferred_to_number
hovor přepojený na číslo mimo Telfu, typicky mobil
voice_mail_file_name
adresa souboru s hlasovou zprávou, existuje-li
recording_file_name
adresa souboru s nahrávkou hovoru, existuje-li
Pro stažení nahrávky nebo hlasové zprávy je potřeba být přihlášený přes web, není to tedy vhodné pro automatizované stahování. Pro tento účel použijte níže popsanou metodu "Stažení nahrávky hovoru".
Zmeškaný hovor má neprázdné hungup_at
, ale má prázdné answered_at
- hovor byl již ukončen ale nikdo ho nezvedl.
Pakliže používáte Telfu způsobem, kdy volajícím jen přehrajete informace a přepojení na operátora je volitelné, můžete si kontrolovat ještě je-li vyplněno bridge_start_at
, tedy jestli se hovor na někoho přepojoval.
Výpočet statistik pro jednotlivé uživatele/operátory - příchozí hovory můžete seskupit přes answered_by_user_id
a odchozí přes telfa_user_id
.
Pro pokročilejší operace nad hovory doporučujeme načítat inkrementálně v intervalech a ukládat do vlastní databáze.
V rámci přijatelného vytížení prosíme o rozumnou volbu intervalu a rozsahu načítaných dat.
// nacteni prvni stranky hovoru od 11.12.2013 10:30
$url="https://www5.telfa.cz/calls.xml?from=2013-12-11+10%3A30&page=1";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Hovory jsou vždy stránkovány po 20 záznamech, pro vrácení všech stran navyšujte parametr page
do té doby, než se vám vrátí stránka s méně než 20 záznamy nebo stránka prázdná:
GET /calls.xml?from=2013-12-11+10%3A30&page=3
Dokud nevrátí prázdnou stránku:
<nil-classes type="array"/>
Pro načtení detailu pouze jednoho hovoru pomocí jeho ID použijte:
GET /calls.xml?id=3
Tato data lze získat i ve formátu JSON:
GET /calls.json?from=2009-10-11+10%3A30
[{"announcement_id":null,
"answered_by_user_id":null,
"answered_at":null,
"inbound":true,
"hungup_at":null,
"caller_name":null,
"recording_file_name":null,
"created_at":"2009/10/11 13:41:59+02:00",
"outbound_from_external_number":null,
"bridge_start_at":"2009/10/11 13:42:19+02:00",
"group_start_at":null,
"call_group_id":null,
"caller_number":"777123456",
"recorded":true,
"voice_mail_file_name":null,
"transfer_description":"Nova objednavka",
"task_id":null,
"id":13576,
"dialed_number":"245008328",
"transferred_to_number":null,
"telfa_user_id":null}]
vysvětlení polí >>
announcement_id
ID automatického volání, byl-li hovor vytvořen automatickým voláním
answered_at
čas, kdy byl hovor zodpovězený
answered_by_user_id
ID uživatele, který hovor zodpověděl
bridge_start_at
čas posledního přepojení hovoru na uživatele
group_start_at
čas prvního zařazení hovoru do fronty skupiny (pro výpočet jak dlouho volající celkem čekal)
call_group_id
ID skupiny operátorů, na kterou se hovor naposledy přepojoval
caller_number
číslo volajícího u příchozích hovorů, uživatelské jméno volajícího u odchozích hovorů
dialed_number
volané číslo
created_at
čas začátku hovoru
hungup_at
čas položení hovoru
id
ID hovoru
inbound
příchozí hovor má nastaveno na true
, odchozí hovor na false
outbound_from_external_number
číslo mobilu uživatele použité při vytáčení přes Click to call, když je hovor na mobilu zvednut
recorded
pakliže je hovor nahrán, je hodnota true
, v opačném případě je hodnota false
task_id
ID úkolu, který byl hovorem založen do úkolového systému Flempo (http://flempo.cz)
telfa_user_id
ID uživatele, který vytočil odchozí hovor
transfer_description
popis přepojení posledního kroku v plánu hovoru, přes který hovor prošel a který měl popis vyplněný
transferred_to_number
hovor přepojený na číslo mimo Telfu, typicky mobil
voice_mail_file_name
adresa souboru s hlasovou zprávou, existuje-li
recording_file_name
adresa souboru s nahrávkou hovoru, existuje-li
Pro stažení nahrávky nebo hlasové zprávy je potřeba být přihlášený přes web, není to tedy vhodné pro automatizované stahování. Pro tento účel použijte níže popsanou metodu "Stažení nahrávky hovoru".
Stažení nahrávky hovoru
GET calls/1265/recording.xml
Vrátí nahrávku hovoru, kterou lze uložit nebo nabídnout ke stažení ve vlastní aplikaci.
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/calls/1265/recording.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$mp3 = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
header("Content-Disposition: attachment; filename=call-1265.mp3");
header("Content-type: audio/mpeg3");
header('Content-Length: '.strlen($mp3)); # při výskytu chyby pod PHP 7.4 vypusťte tento řádek
echo $mp3;
Stažení hlasové zprávy
GET calls/1251/voice_mail.xml
Vrátí hlasovou zprávu, kterou lze uložit nebo nabídnout ke stažení ve vlastní aplikaci.
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/calls/1251/voice_mail.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$mp3 = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
header("Content-Disposition: attachment; filename=voice_mail-1251.mp3");
header("Content-type: audio/mpeg3");
header('Content-Length: '.strlen($mp3)); # při výskytu chyby pod PHP 7.4 vypusťte tento řádek
echo $mp3;
Informace o uživatelích a jejich nastavení
Zobrazit seznam uživatelů a jejich stav
GET /telfa_users/status.xml
nebo
GET /telfa_users/status.json
Vypíše seznam všech uživatelů, jestli jsou přihlášeni nebo odhlášeni a odkdy, a také jestli jsou dostupní pro příjem hovorů nebo jsou zrovna obsazeni hovorem.
Vrací XML nebo JSON následující struktury:
<telfa-users type="array">
<telfa-user>
<available type="boolean">true</available>
<email>marek@livispace.cz</email>
<id type="integer">4516</id>
<name>Marek Livispace</name>
<presence-changed-at type="datetime">2014-02-24T10:44:49Z</presence-changed-at>
<present type="boolean">true</present>
</telfa-user>
</telfa-users>
nebo
{ "present":true,
"name":"Marek Livispace",
"presence_changed_at":"2014/06/16 23:41:08 +0000",
"available":true,
"id":744,
"email":"marek@livispace.cz" }
vysvětlení polí >> php příklad XML >> php příklad JSON >>
id
ID uživatele
name
jméno uživatele
email
email uživatele
present
uživatel je přihlášený
presence_changed_at
datum a čas posledního přihlášení/odhlášení
available
uživatel je dostupný pro příjem hovorů, není obsazen příchozím nebo odchozím hovorem
$url="https://www5.telfa.cz/telfa_users/status.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$xml = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
$url="https://www5.telfa.cz/telfa_users/status.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$json = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
Zobrazit detaily uživatele
GET /telfa_users/user_by_id.xml?id=1
nebo
GET /telfa_users/user_by_login.xml?login=marek.livispace.cz
nebo
GET /telfa_users/user_by_id.json?id=1
nebo
GET /telfa_users/user_by_login.json?login=marek.livispace.cz
Vrátí XML/JSON s následujícími údaji:
<telfa-user>
<allow-only-from-ip/>
<available type="boolean">true</available>
<call-to-links type="boolean">false</call-to-links>
<can-delete-missed-calls type="boolean">true</can-delete-missed-calls>
<created-at type="datetime">2009-03-08T22:33:59Z</created-at>
<daily-call-cost-limit type="integer" nil="true"/>
<email>marek@telfa.cz</email>
<extension type="integer">10</extension>
<id type="integer">15</id>
<is-admin type="boolean">true</is-admin>
<lang>cz</lang>
<last-call-hungup-at type="datetime">2012-10-16T13:37:16Z</last-call-hungup-at>
<login>marek.telfa.cz</login>
<monthly-call-cost-limit type="integer" nil="true"/>
<name>Marek Slivanský</name>
<no-calls-abroad type="boolean">false</no-calls-abroad>
<no-premium-calls type="boolean">false</no-premium-calls>
<outbound-api-url/>
<outbound-number-id type="integer">4</outbound-number-id>
<phone-number>601234567</phone-number>
<presence-changed-at type="datetime">2012-10-16T13:34:52Z</presence-changed-at>
<presence-managed-manually type="boolean">true</presence-managed-manually>
<present type="boolean">true</present>
<sees-all-calls type="boolean">true</sees-all-calls>
<sees-all-groups-calls type="boolean">false</sees-all-groups-calls>
<time-zone>Prague</time-zone>
<updated-at type="datetime">2013-08-14T17:46:31Z</updated-at>
<user-id type="integer">95</user-id>
</telfa-user>
vysvětlení polí >> php příklad >>
allow-only-from-ip
umožnit uživateli přístup do webového rozhraní Telfy pouze ze zadané IP
available
uživatel je dostupný pro hovory přes skupinu (nemá žádný probíhající hovor)
call-to-links
při klepnutí na číslo v seznamu hovorů používá hyperlink callto: pro použití se SW telefonem (místo zpětného volání viz. Click to call výše)
can-delete-missed-calls
uživatel může odstraňovat zmeškané hovory
created-at
datum a čas vytvoření uživatele
daily-call-cost-limit
denní limit v Kč na volání
email
email uživatele
extension
linka uživatele
id
ID uživatele
is-admin
uživatel je administrátor
lang
zvolený jazyk webového rozhraní
last-call-hungup-at
datum a čas ukončení posledního hovoru
login
uživatelské jméno (pro VoIP telefon a výpis probíhajícího hovoru)
monthly-call-cost-limit
měsíční limit v Kč na volání
name
jméno uživatele
no-calls-abroad
nesmí volat do zahraničí
no-premium-calls
nesmí volat na premium linky
outbound-api-url
API URL pro odchozí hovory (viz. Ovládání hovorů v reálném čase níže)
outbound-number-id
ID čísla pro odchozí hovory
phone-number
mobilní číslo uživatele
presence-changed-at
datum a čas posledního přihlášení/odhlášení operátora
presence-managed-manually
operátor se přihlašuje/odhlašuje ručně (v opačném případě je synchronizováno s přihlášením VoIP telefonu)
present
uživatel je přihlášený
sees-all-calls
vidí všechny hovory (standardně vidí jen svoje a zmeškané)
sees-all-groups-calls
vidí všechny hovory ze skupin, kde je členem (standardně vidí jen svoje a zmeškané)
time-zone
časová zóna
updated-at
datum a čas posledního upravení uživatele
user-id
ID uživatele ze systému Flempo
$url="https://www5.telfa.cz/telfa_users/user_by_id.xml?id=1";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Historie přihlašování uživatele
GET /telfa_users/<id uživatele>/presence_history.xml?from=2018-04-01&to=2018-04-30
nebo
GET /telfa_users/<id uživatele>/presence_history.json?from=2018-04-01&to=2018-04-30
Přihlásit operátora
POST /telfa_users/10/operator_log_in.xml
Přihlásí uživatele s ID 10 a vrátí XML s detaily uživatele.
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/telfa_users/10/operator_log_in.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"<xml><nil></nil></xml>");
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Odhlásit operátora
POST /telfa_users/10/operator_log_out.xml
Odhlásí uživatele s ID 10 a vrátí XML s detaily uživatele.
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/telfa_users/10/operator_log_out.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"<xml><nil></nil></xml>");
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Změnit přihlášení operátora
POST /telfa_users/change_presence.xml?login=marek.livispace.cz
Pakliže je uživatel přihlášený, odhlásí ho. Je-li odhlášen, příhlásí ho. Vrací XML s detaily uživatele.
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/telfa_users/change_presence.xml?login=marek.livispace.cz";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"<xml><nil></nil></xml>");
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Nastavit uživateli číslo pro odchozí hovory
POST /telfa_users/change_outbound_number.xml
Na tuto URL je potřeba poslat XML s následující strukturou:
<change_outbound_number>
<user_id>1</user_id>
<number_id>6</number_id>
</change_outbound_number>
API funkce na výpis čísel a jejich number_id naleznete zde.
Při úspěšném nastavení odchozího čísla vrátí XML s následující strukturou:
<telfa_user type="array">
<id>1</id>
<name>Marek Slivanský</name>
<outbound_number_id>6</outbound_number_id>
</telfa_user>
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/telfa_users/change_outbound_number.xml";
$ch = curl_init();
$data = "
<change_outbound_number>
<user_id>1</user_id>
<number_id>1792</number_id>
</change_outbound_number>
";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Výpis skupin uživatelů
GET /call_groups.xml
nebo
GET /call_groups.json
Vráti XML se seznamem skupin uživatelů
<call-groups type="array">
<call-group>
<id type="integer">1</id>
<name>Operátoři</name>
<average-call-length type="integer">321</average-call-length>
<created-at type="datetime">2020-06-12T08:04:28Z</created-at>
<updated-at type="datetime">2020-06-12T08:04:28Z</updated-at>
</call-group>
</call-groups>
nebo JSON
{ "id":1,
"name":"Operátoři",
"average_call_length":321,
"created_at":"2020/06/12 08:04:28 +0000",
"updated_at":"2020/06/12 08:04:28 +0000"
}
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/call_groups.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Výpis uživatelů ze skupiny uživatelů
GET /call_groups/1.xml
nebo
GET /call_groups/1.json
Vráti XML s detailem skupiny uživatelů a se seznamem uživatelů do ní zařazených
<call-group>
<id type="integer">1</id>
<name>Operátoři</name>
<average-call-length type="integer">321</average-call-length>
<created-at type="datetime">2020-06-12T08:04:28Z</created-at>
<updated-at type="datetime">2020-06-12T08:04:28Z</updated-at>
<call-groups-telfa-users type="array">
<call-groups-telfa-user>
<telfa-user-id type="integer">2</telfa-user-id>
<name>Marek Slivanský</name>
<sequence type="integer">1</sequence>
<mobile type="boolean">false</mobile>
</call-groups-telfa-user>
</call-groups-telfa-users>
</call-group>
nebo JSON
{ "id":1,
"name":"Operátoři",
"average_call_length":null,
"created_at":"2020/06/12 08:04:28 +0000",
"updated_at":"2020/06/12 08:04:28 +0000",
"call_groups_telfa_users":[
{ "telfa_user_id":2,
"name":"Marek Slivanský"
"mobile":false,
"sequence":1
}
]
}
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/call_groups/1.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Kontakty
Výpis osobních kontaktů
Osobní kontakty jsou individuální pro každého uživatele a nikdo jiný k nim nemá přístup.
GET /contacts/personal.xml
Vráti XML se seznamem osobních kontaktů
<contacts type="array">
<contact>
<email>marek@livispace.cz</email>
<id type="integer">1</id>
<name>Marek Slivanský</name>
<number>777123321</number>
</contact>
</contacts>
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/contacts/personal.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Výpis firemních kontaktů
Firemní kontakty jsou sdílené mezi všemi uživateli pod Vaším účtem.
GET /contacts/customer.xml
Vráti XML se seznamem firemních kontaktů
<contacts type="array">
<contact>
<email>marek@livispace.cz</email>
<id type="integer">1</id>
<name>Marek Slivanský</name>
<number>777123321</number>
</contact>
</contacts>
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/contacts/customer.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Vytváření kontaktu
POST /contacts.xml
Na URL je třeba poslat XML s následující strukturou
<contact>
<email>marek@livispace.cz</email>
<name>Marek Slivanský</name>
<number>777123321</number>
<company>777123321</company>
<www>777123321</www>
<note>777123321</note>
</contact>
Pakliže přidáte parametr
<personal>true</true>
, vytvoří se kontakt jako osobní. V opačném případě vytvoříte firemní kontakt.
Povinné je poslat "name" a alespoň jedno z polí "email" či "number", zbylé jsou nepovinné.
Při úspěšném vytvoření vráti XML s detaily vytvořeného kontaktu
<contact>
<company>Livispace s.r.o.</company>
<created-at type="datetime">2013-12-21T16:09:05Z</created-at>
<email>marek@livispace.cz</email>
<id type="integer">9</id>
<name>Marek Slivanský</name>
<note></note>
<number>777123321</number>
<personal type="boolean">false</personal>
<telfa-user-id type="integer">742</telfa-user-id>
<updated-at type="datetime">2013-12-21T16:09:05Z</updated-at>
<www>www.telfa.cz</www>
</contact>
php příklad >>
$data="<contact>
<email>marek@livispace.cz</email>
<name>Marek Slivanský</name>
<number>777123321</number>
<company >Livispace s.r.o.</company>
<www>www.telfa.cz</www>
<note></note>
</contact>";
$url="https://www5.telfa.cz/contacts.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Upravení kontaktu
PUT /contacts/4.xml
Na URL je třeba poslat XML s atributy, které se mají změnit
<contact>
<number>777321321</number>
</contact>
V případě úspěšného upravení vrací prázdné tělo. Pakliže dojde k chybě, vrací XML s chybou.
php příklad >>
$data="<contact>
<number>777123456</number>
</contact>";
$url="https://www5.telfa.cz/contacts/4.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "PUT");
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Smazání kontaktu
DELETE /contacts/4.xml
Po zavolání URL metodou DELETE dojde ke smazání kontaktu
V případě úspěšného smazání vrací prázdné tělo. Pakliže dojde k chybě, vrací XML s chybou.
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/contacts/4.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"<xml><nil></nil></xml>");
curl_setopt($ch, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "DELETE");
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Výpis skupin kontaktů
GET /contact_groups.xml
nebo
GET /contact_groups.json
Vráti XML se seznamem skupin kontaktů
<contact-groups type="array">
<contact-group>
<id type="integer">1</id>
<name>VIP klienti</name>
</contact-group>
</contact-groups>
nebo JSON
{ "name":"VIP klienti",
"id":1 }
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/contact_groups.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Výpis kontaktů ze skupiny kontaktů
GET /contact_groups/1.xml
nebo
GET /contact_groups/1.json
Vráti XML se seznamem kontaktů zařazených do skupiny kontaktů
<contacts type="array">
<contact>
<company type="integer">Livispace s.r.o.</company>
<email>info@telfa.cz</email>
<id>2</id>
<name>Marek Slivanský</name>
<number>609111646</number>
</contact>
</contacts>
nebo JSON
{ "company":"Livispace s.r.o.",
"email":"info@telfa.cz",
"id":"2",
"name":"Marek Slivanský",
"number":"609111646",
}
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/contact_groups/1.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Aktualizace skupiny kontaktů
Při aktualizaci skupiny kontaktů se smaže původní obsah a nahradí se ID kontaktů, které byly zaslány
PUT /contact_groups/1.xml
Číslo v URL je ID skupiny kontaktů, kterou chceme aktualizovat. Na adresu je třeba poslat XML s ID kontaktů
<contacts type="array">
<value>2</value>
<value>8</value>
<value>14</value>
</contacts>
Pakliže některé ze zaslaných ID kontaktů neexistuje, nejsou přidány do skupiny. Ostatní (existující) jsou však i tak přidány a odpověď je i tak poslána 200 OK (chyba se vrátí jen v případě neexistující skupiny kontaktů).
php příklad >>
$data = '<contacts type="array">
<value>5</value>
<value>6</value>
<value>11</value>
<value>25</value>
</contacts>';
$url="https://www5.telfa.cz/contact_groups/1.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
curl_setopt($ch, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "PUT");
$info = curl_getinfo($ch);
$xml = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
SMS zprávy
Použití SMS zpráv vyžaduje umístění SIM karet do GSM bran a aktivaci z naší strany. Pro více informací nás kontaktujte.
Odeslání SMS zprávy
POST /sms.xml
Na URL je třeba poslat XML s následující strukturou
<sms>
<number_id>1799</number_id>
<recipient>602123456</recipient>
<message>Ahoj, posilam ti SMSku.</message>
</sms>
Parametr
number_id
pro vaše SIM karty dohledáte pomocí API funkce
Výpis čísel.
V případě úspěšného odeslání SMS vrací prázdné tělo.
Pakliže dojde k chybě, vrátí XML s chybou (kód chyby v
error_code
, textový popis chyby v
error_text
).
php příklad >>
$data="<sms>
<number_id>1799</number_id>
<recipient>602123456</recipient>
<message>Text SMS zpravy.</message>
</sms>";
$url="https://www5.telfa.cz/sms.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$xml = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
POST /sms.json
Na URL je třeba poslat JSON s následující strukturou
{ "sms": {"number_id":"1799", "recipient":"602123456", "message":"Ahoj, posilam ti SMS."} }
Parametr
number_id
pro vaše SIM karty dohledáte pomocí API funkce
Výpis čísel.
V případě úspěšného odeslání vrací prázdné tělo.
Pakliže dojde k chybě, vrátí JSON s chybou (kód chyby v
error_code
, textový popis chyby v
error_text
).
php příklad >>
$array=array("sms" => array("number_id" => "1799", "recipient" => "602123456", "message" => "Ahoj, posilam ti SMS."));
$data=json_encode($array);
$url="https://www5.telfa.cz/sms.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$xml = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
Možné chybové stavy:
400 - INVALID_RECIPIENT - nevalidní číslo příjemce
413 - TOO_LONG - příliš dlouhá SMS zpráva
500 - OTHER_ERROR - jiná chyba
550 - SEND_LIMIT_EXCEEDED_OR_SIM_NOT_REGISTERED - překročen měsíční limit počtu odeslaných SMS nebo SIM není zaregistrována
900 - GATEWAY_ERROR - chyba při přenosu SMS na GSM bránu
901 - EMPTY_RECIPIENT - prázdný příjemce
902 - INCORRECT_NUMBER_ID - nesprávné ID čísla, přes které se SMS posílá
Stažení SMS zpráv
Stáhnout si můžete pouze přijaté, pouze odeslané anebo oboje SMS dohromady, řazené podle data vytvoření SMS v Telfě. U odeslaných SMS můžete navíc sledovat stav odeslání a doručení cílovému příjemci.
Pro okamžitý příjem SMS zpráv bez nutnosti příliš častého periodického načítání doporučujeme použít
SMS webhook.
GET /sms.xml
nebo
GET /sms.json
GET parametry, které můžete u XML i JSON requestů použít, všechny jsou volitelné:
inbound
- je-li nastaveno na true, vrátí se pouze přijaté SMS, nastaveno na false, vrátí pouze odeslané SMS, není li posláno vůbec, vrátí přijaté i odeslané SMS dohromady
from
- datum a čas odkdy se mají SMS načítat, v url encoded formátu YYYY-MM-DD HH:MM, tedy např. 2014-02-08+10%3A15
to
- datum a čas dokdy se mají SMS načítat, v url encoded formátu YYYY-MM-DD HH:MM, tedy např. 2020-02-09+10%3A35
page
- výpisy jsou ve výchozím nastavení stránkovány po 200 záznamech na stránku. Pro vrácení všech stran navyšujte parametr page do té doby, než se vám vrátí stránka s méně než 200 záznamy nebo stránka prázdná.
per_page
- nastaví jiný počet záznamů na stránku, maximum je 2000
search
- vrátit jen zprávy obsahující tento string v čísle odesílatele, čísle příjemce či v textu zprávy
Příklad použití - stažení přijatých i odeslaných SMS
GET /sms.xml?from=2014-02-08+10%3A15&to=2020-02-09+10%3A35&search=ahoj&page=1&per_page=500
nebo
GET /sms.json?from=2014-02-08+10%3A15&to=2020-02-09+10%3A35&search=ahoj&page=1&per_page=500
Načte první stránku příchozích SMS zpráv od 8.2.2014 10:15 do 9.2.2020 10:35 obsahujících řetězec "ahoj".
Vrací XML nebo JSON následující struktury:
<sms type="array">
<sm>
<created-at type="datetime">2014-02-09T19:05:00Z</created-at>
<encoding>unicode</encoding>
<id type="integer">205</id>
<inbound type="boolean">false</inbound>
<last-sent-time type="datetime" nil="true"></last-sent-time>
<message>Ahoj, jak se máš?</message>
<number-id type="integer">1799</number-id>
<received-at type="datetime" nil="true"></received-at>
<recipient>602123456</recipient>
<reply-to-sms-id type="integer" nil="true"/>
<retries type="integer" nil="true"/>
<sender>777123456</sender>
<status type="integer">3</status>
<telfa-user-id type="integer">1</telfa-user-id>
<text-status>DELIVERED</text-status>
</sm>
</sms>
nebo
{ "created_at":"2014/02/09 09:43:32 +0000",
"encoding":"unicode",
"id":11,
"inbound":false,
"last_sent_time":null,
"message":"Ahoj, jak se máš?",
"number_id":1799,
"received_at":null,
"recipient":"+420602123456",
"reply_to_sms_id":null,
"retries":null,
"sender":"603603603",
"status":3,
"telfa_user_id":1,
"text_status":"DELIVERED" }
vysvětlení polí >> php příklad XML >> php příklad JSON >>
created-at
datum a čas vytvoření SMS zprávy (u odchozích čas odeslání, u příchozích čas stažení z GSM brány)
encoding
kódování u odchozích zpráv, detekuje se automaticky podle přítomnosti non-ascii znaků; unicode - 70 znaků na SMS, gsm7-bit - 160 znaků na SMS
id
ID SMS zprávy
inbound
pro příchozí SMStrue
, pro odchozí SMSfalse
last_sent_time
u odeslané SMS, která se napoprvé neodeslala úspěšně, čas posledního znovuposlání
message
text SMS zprávy
number-id
ID čísla, přes které se SMS odeslala nebo přijala
received-at
u příchozích SMS datum a čas z hlavičky SMS zprávy (skutečný čas zprávy od operátora)
recipient
číslo příjemce
reply_to_sms_id
odpověď na SMS ID (při odpovídání přes webové rozhraní)
retries
u odeslané SMS, která se napoprvé neodeslala úspěšně, aktuální počet pokusů o znovuposlání
sender
číslo odesílatele
status
číselný kód stavu odeslání
telfa-user-id
u odchozích zpráv ID uživatele, který zprávu odeslal
text_status
textový popis stavu odeslání
$url="https://www5.telfa.cz/sms.xml?inbound=true&from=2014-02-08+10%3A15&to=2014-02-09+23%3A15&search=ahoj&page=1";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$xml = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
$url="https://www5.telfa.cz/sms.json?from=2014-02-08+10%3A15&page=1";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$json = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
Možné stavy odeslaných SMS zpráv:
1 - WAITING - zpráva uložena v Telfě a předává se na GSM bránu
202 - SENDING - zpráva předána na GSM bránu a odesílá se
2 - SENT - zpráva odeslána
3 - DELIVERED - zpráva doručena na cílový telefon
4 - SENT_FAIL - chyba odeslání zprávy - opakované odmítnutí mobilním operátorem (např. není akceptováno číslo příjemce nebo došlo k blokaci odchozích služeb ze strany mobilního operátora)
400 - INVALID_RECIPIENT - nevalidní číslo příjemce
413 - TOO_LONG - příliš dlouhá SMS zpráva
500 - OTHER_ERROR - jiná chyba
550 - SEND_LIMIT_EXCEEDED_OR_SIM_NOT_REGISTERED - překročen měsíční limit počtu odeslaných SMS nebo SIM není zaregistrována
900 - GATEWAY_ERROR - chyba při přenosu SMS na GSM bránu
901 - EMPTY_RECIPIENT - prázdný příjemce
902 - INCORRECT_NUMBER_ID - nesprávné ID čísla, přes které se SMS posílá
Mazání SMS zpráv
DELETE /sms/201.xml
nebo
DELETE /sms/201.json
Po zavolání URL metodou DELETE dojde ke smazání SMS zprávy
V případě úspěšného smazání vrací prázdné tělo. Pakliže dojde k chybě, vrací chybu.
php příklad XML >> php příklad JSON >>
$url="https://www5.telfa.cz/sms/4.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"<xml><nil></nil></xml>");
curl_setopt($ch, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "DELETE");
$xml = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
$url="https://www5.telfa.cz/sms/4.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"nil");
curl_setopt($ch, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "DELETE");
$json = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
Fronta odchozích SMS zpráv
API funkce pro fronty odchozích zpráv se používají pouze u staršího typu námi používaných GSM bran, které neumožňovaly detailní sledování stavu doručení. U nových GSM bran lze stav odeslání sledovat detailně pro každou SMS zprávu pomocí výše uvedené dokumentace na
stažení SMS.
GET /sms/queue.xml?number_id=10
nebo
GET /sms/queue.json?number_id=10
Slouží k zobrazení SMS zpráv čekajících ve frontě na odeslání. Vhodné zejména při dávkovém odesílání SMS ke kontrole, jestli je již vše odesláno před posláním další dávky.
Data jsou načítána přímo z GSM brány, proto prosím neprovádějte tuto API akci příliš často.
Paramater
number_id
pro vaše SIM karty dohledáte pomocí API funkce
Výpis čísel.
Vrací XML nebo JSON následující struktury:
<sms-queues type="array">
<sms-queue>
<msg>Text SMS zpravy</msg>
<num>601234567</num>
</sms-queue>
</sms-queues>
nebo
{ "msg":"ahoj, jak se mas",
"num":"601234567" }
php příklad XML >> php příklad JSON >>
$url="https://www5.telfa.cz/sms/queue.xml?number_id=10";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$xml = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
$url="https://www5.telfa.cz/sms/queue.json?number_id=10";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$json = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
Hlášky
Vytvoření hlášky
POST /recordings.xml
Na URL je třeba poslat XML s následující strukturou
<recording>
<name>Název</name>
<text_to_speak>Text hlášky k vygenerování</text_to_speak>
<voice>2</voice>
</recording>
Parametr "voice" může mít jednu z následujících hodnot: 0 - Jan, 1 - Alena, 2 - Radka, 3 - Iva, 4 - Standa.
Pro zpětnou kompatibilitu byl zachován parameter "female", který lze použít místo parametru "voice" a může nabývat hodnot "true" nebo "false".
Při úspěšném vytvoření vrátí následující XML:
<recording>
<created-at type="datetime">2013-12-21T16:52:20Z</created-at>
<voice type="integer">2</voice>
<id type="integer">99</id>
<name>Název</name>
<text-to-speak>Text hlášky k vygenerování</text-to-speak>
</recording>
php příklad >>
$data="<recording>
<name>Název hlášky</name>
<text_to_speak>Text hlášky k vygenerování</text_to_speak>
<voice>2</voice>
</recording>";
$url="https://www5.telfa.cz/recordings.xml";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/xml','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$data);
$xml = curl_exec($ch);
$info = curl_getinfo($ch);
curl_close ($ch);
Čísla a plány hovorů
Výpis čísel, plánů hovorů a jejich kroků
GET /recipes.json
Vrátí JSON s plány hovorů pro přidělená čísla. Plány jsou stránkovány po 30ti záznamech. Pro vrácení všech stran navyšujte parametr page do té doby, než se vám vrátí stránka s méně než 30ti záznamy nebo stránka prázdná.
[{"contact_group_id":null,
"number":"212212212",
"number_id":10,
"name":null,
"gsm_gateway":false,
"id":534,
"description":"zakaznicka linka"}]
vysvětlení polí >> php příklad >>
contact_group_id
ID skupiny kontaktů, je-li tento plán specifický pouze pro některou skupinu kontaktů
number
číslo, kterému je plán hovoru přiřazen
number_id
ID čísla, kterému je plán hovoru přiřazen
name
jméno plánu, jedná-li se o opakující se část (v takovém případě je položka number prázdná)
gsm_gateway
true jedná-li se o SIM kartu v GSM bráně, jinak false
id
ID plánu
description
popis plánu hovoru
$repeat=1;
$page=1;
$json="";
while($repeat==1){
$ch = curl_init("https://www5.telfa.cz/recipes.json?page=".$page);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$res = curl_exec($ch);
$resdec=json_decode($res);
$res= trim($res);
if(count($resdec)>=20){
$repeat=1;
if($page==1){
$json=substr($res,0,-1);
} else {
$json.=",".substr($res,1,-1);
}
} else {
$repeat=0;
if($page==1){
$json=$res;
} else {
if(count($resdec)!=0){
$json.=",".substr($res,1);
} else {
$json.="]";
}
}
}
curl_close($ch);
$page++;
}
//nyni jsou v promenne $json vsechny plany hovoru
GET /recipes/534.json
Vrátí detail plánu hovoru.
{"number":"245008328",
"number_id":10,
"contact_group_id":null,
"name":null,
"id":534,
"items":
[{"remove_from_queue_after":null,
"transfer_user_id":null,
"action":"play",
"menu_tries":1,
"menu_timeout":0,
"phone_number":null,
"url":null,
"run_on_days":"every_day",
"run_after":"00:00",
"run_before":"00:00",
"recording_id":2722,
"ringing_length":20,
"sequence":1,
"menu_items":[]
"transfer_description":null,
"continue_with_recipe_id":null,
"id":119,
"group_call_kind":null,
"call_group_id":null,
"text_to_speak":null,
"voice": 1
}]}
vysvětlení polí >> php příklad >>
remove_from_queue_after
po kolika sekundách se pokračuje dalším krokem, pokud je tento krok "transfer_to_group"
transfer_user_id
ID uživatele, na kterého se má hovor přepojit při akci "transfer" nebo "transfer_to_mobile"
action
jméno akce, kterou tato položka plánu vykonává, seznam akcí níže
menu_tries
počet možných pokusů při akci "menu" (pak se pokračuje dalším krokem v plánu)
menu_timeout
počet sekund, které se čekají na zadání volby při akci "menu"
phone_number
telefonní číslo, na které se má hovor přepojit při akci "call"
url
URL, na které se má předat řízení při akci "api"
run_on_days
časové omezení kroku, může být jedna z: every_day
(každý den), working_days
(pracovní dny), non_working_days
(v nepracovní dny), business_hours
(v pracovní dobu), outside_business_hours
(mimo pracovní dobu)
run_after
časové omezení, od kolika hodin v rámci dne se má položka provádět
run_before
časové omezení, do kolika hodin v rámci dne se má položka provádět
recording_id
ID nahrávky, která se má přehrát v kroku "play", nebo místo vyzvánění v krocích kde se hovor přepojuje
ringing_length
délka zvonění v případě akce kde se hovor přepojuje
sequence
pořadí kroku v plánu hovoru (každý krok musí mít unikátní a musí jít v řadě za sebou)
transfer_description
popis přepojení (zobrazuje se např. na displeji telefonu, poslední popis přepojení, přes který hovor projde, je trvale uložen k hovoru a je vidět ve výpisu hovorů)
continue_with_recipe_id
ID plánu hovoru, kterým se má pokračovat v případě položky typu "continue_with"
id
ID položky
group_call_kind
způsob vytáčení uživatelů v případě kroku "transfer_to_group". Může být jedna z in_order
(dle pořadí ve skupině), least_idle
(nejdéle bez hovoru) nebo at_once
(všichni najednou)
call_group_id
skupina uživatelů, na kterou se mají hovory směrovat v případě položky "transfer_to_group", případně přijemci hlasové zprávy v případě akce "voice_mail"
text_to_speak
text, který se má přečíst při akci "read" (vyžaduje aktivovanou službu "Řečový syntetizér")
voice
má-li být hlas pro akci "read" ženský nebo mužský, možnosti jsou 0 - Alena, 1 - Jan, 2 - Radka, 3 - Iva, 4 - Standa (vyžaduje aktivovanou službu "Řečový syntetizér")
$url="https://www5.telfa.cz/recipes/7358.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$json = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Vytváření plánů hovorů
POST /recipes.json
Založí nový plán hovoru. Vrací buď 200 OK a v těle JSON s ID plánu hovoru nebo 422 Unprocessable Entity a v těle seznam chyb. V těle požadavku stačí uvést název plánu hovoru:
"recipe":{
"name":"Můj plán hovoru",
}
php příklad >>
$recipe=array('recipe' => array('name' => 'Můj plán hovoru'));
$recipejson=json_encode($recipe);
$url="https://www5.telfa.cz/recipes.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$recipejson);
$info = curl_getinfo($ch);
$json = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Vytváření a úprava položek plánu hovoru
POST /recipe_items.json
Založí novou položku plánu hovoru a umístí jí na jeho konec. Vrací buď 200 OK a v těle JSON s daty položky nebo 422 Unprocessable Entity a v těle seznam chyb. V těle požadavku musí být minimálně:
"recipe_item":{
"recipe_id":534, // ID plánu hovoru, do kterého se má položka zařadit
"action":"play"// Název akce, kterou bude položka provádět, seznam akcí níže
}
Dále zde mohou být libovolné další položky, které jsou vidět výše ve výpisu detailu plánu hovoru v položce "items".
php příklad >>
$item=array('recipe_item' => array('recipe_id' => 7358, 'action' => 'call', 'phone_number' => '245008328'));
$itemjson=json_encode($item);
$url="https://www5.telfa.cz/recipe_items.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$itemjson);
$info = curl_getinfo($ch);
$json = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
PUT /recipe_items/5304.json
Aktualizuje položku plánu hovoru s daným ID. Tělo požadavku vypadá obdobně, jako v případě vytváření položky.
php příklad >>
$item=array('recipe_item' => array('recipe_id' => 7358, 'action' => 'call', 'phone_number' => '245008311'));
$itemjson=json_encode($item);
$url="https://www5.telfa.cz/recipe_items/5304.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "PUT");
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$itemjson);
$info = curl_getinfo($ch);
$json = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
DELETE /recipe_items/5304.json
Smaže položku plánu hovoru s daným ID.
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/recipe_items/5304.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "DELETE");
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,"<xml><nil></nil></xml>");
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$json = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Seznam možných akcí položek plánů hovorů
Kód akce |
Popis |
play |
Přehrát |
read |
Přečíst |
menu |
Výběr |
transfer |
Přepojit na VoIP telefon |
transfer_to_mobile |
Přepojit na mobilní telefon |
transfer_to_group |
Zařadit do fronty skupiny |
call |
Vytočit |
voice_mail |
Nahrát zprávu |
transfer_to_last_caller |
Přepojit dle historie |
api |
Předat řízení |
mobility_extension |
Spojit s číslem |
continue_with |
Pokračuj opakující se částí |
reply_with_sms |
Odpověz SMS zprávou |
send_sms |
Pošli SMS |
send_email |
Pošli e-mail |
extension_user |
Spojit na zadanou linku uživatele |
extension_group |
Spojit na zadanou linku skupiny |
record_call |
Nahrávat hovor |
U kroku Výběr je možné použít parametr "menu_items_count", kterým se určí počet voleb k vygenerování. V odpovědi na request poté obdržíte seznam recipe_id pro jednotlivé volby.
Webhooky
Chcete vašim operátorům zobrazit informace o volajícím ve chvíli, kdy jím zvoní nový hovor? Nebo potřebujete mít ve vašem informačním systému okamžitý přehled o aktuálních hovorech?
Lze využít tzv. webhooku, tedy vámi zadané URL, na které Telfa pošle přes HTTP POST informace při následujících událostech.
V okamžiku, kdy vznikne příchozí hovor v Telfě (incoming_hook):
<call>
<hook_type>incoming_hook</hook_type>
<id>11677</id>
<caller_number>777123456</caller_number>
<dialed_number>245008328</dialed_number>
<start>2009-10-11T13:41:59+02:00</start>
</call>
vysvětlení polí >>
id
ID hovoru
caller_number
číslo volajícího
dialed_number
volané číslo
start
datum a čas začátku hovoru
Ve chvíli, kdy se hovor přepojuje na VoIP telefon nebo mobil uživatele, či je přes krok vytočit přepojen na externí číslo (ring_hook):
<call>
<hook_type>ring_hook</hook_type>
<id>345032</id>
<caller_number>777123456</caller_number>
<dialed_number>245008328</dialed_number>
<start>2009-10-11T13:41:59+02:00</start>
<ring_start_at>2009-10-11T13:42:05+02:00</ring_start_at>
<transferred_to>jan.kubr.livispace.cz</transferred_to>
<transfer_description>Nova objednavka</transfer_description>
</call>
vysvětlení polí >>
id
ID hovoru
caller_number
číslo volajícího
dialed_number
volané číslo
start
datum a čas začátku hovoru
ring_start_at
datum a čas začátku vyzvánění
transferred_to
ID uživatele, kterému je hovor přepojován
transfer_description
popis přepojení ("Zobraz jako volajícího")
Podobné XML můžete dostat i ve chvíli, kdy operátor hovor zvedne (transfer_hook):
<call>
<hook_type>transfer_hook</hook_type>
<id>345032</id>
<caller_number>777123456</caller_number>
<dialed_number>245008328</dialed_number>
<start>2009-10-11T13:41:59+02:00</start>
<answered_at>2009-10-11T13:42:10+02:00</answered_at>
<answered_by_login>jan.kubr.livispace.cz</answered_by_login>
<transfer_description>Nova objednavka</transfer_description>
</call>
vysvětlení polí >>
id
ID hovoru
caller_number
číslo volajícího
dialed_number
volané číslo
start
datum a čas začátku hovoru
answered_at
datum a čas zodpovězení hovoru
answered_by_login
login uživatele, který hovor zodpověděl
transfer_description
popis přepojení ("Zobraz jako volajícího")
Abyste byli informováni o tom, že hovor došel do kroku "zařadit do fronty skupiny" operátorů i když nebude zrovna volný žádný operátor, na kterého by se přepojilo (není tedy poslán ring_hook), pošleme vám XML group_hook:
<call>
<hook_type>group_hook</hook_type>
<id>345032</id>
<caller_number>777123456</caller_number>
<dialed_number>245008328</dialed_number>
<start>2009-10-11T13:41:59+02:00</start>
<group_start_at>2009-10-11T13:42:10+02:00</group_start_at>
<transfer_description>Nova objednavka</transfer_description>
</call>
vysvětlení polí >>
id
ID hovoru
caller_number
číslo volajícího
dialed_number
volané číslo
start
datum a čas začátku hovoru
group_start_at
datum a čas, kdy se začal provádět krok "Zařadit do fronty skupiny" (transfer_to_group)
transfer_description
popis přepojení ("Zobraz jako volajícího")
Při vytočení odchozího hovoru Vám pošleme následující XML (outgoing_hook):
<call>
<hook_type>outgoing_hook</hook_type>
<id>345032</id>
<caller_number>marek.telfa.cz</caller_number>
<dialed_number>777123456</dialed_number>
<start>2017-10-11T13:41:59+02:00</start>
</call>
vysvětlení polí >>
id
ID hovoru
caller_number
uživatelské jméno volajícího
dialed_number
volané číslo
start
datum a čas začátku hovoru
Jakmile je hovor položen, můžete dostat XML s touto informací (hangup_hook):
<call>
<hook_type>hangup_hook</hook_type>
<id>345032</id>
<caller_number>777123456</caller_number>
<dialed_number>245008328</dialed_number>
<start>2009-10-11T13:41:59+02:00</start>
<hungup_at>2009-10-11T13:42:10+02:00</hungup_at>
<group_start_at>2009-10-11T13:42:02+02:00</group_start_at>
<ring_start_at>2009-10-11T13:42:03+02:00</ring_start_at>
<answered_at>2009-10-11T13:42:05+02:00</answered_at>
<answered_by_user>jan.kubr.livispace.cz</answered_by_user>
<transfer_description>Nova objednavka</transfer_description>
</call>
vysvětlení polí >>
id
ID hovoru
caller_number
číslo volajícího
dialed_number
volané číslo
start
datum a čas začátku hovoru
hungup_at
datum a čas, kdy byl hovor položen
group_start_at
datum a čas, kdy se hovor zařadil do fronty skupiny operátorů
ring_start_at
datum a čas, kdy hovor začal vyzvánět operátorovi
answered_at
datum a čas, kdy byl hovor zodpovězen
answered_by_user
login uživatele, který hovor zodpověděl
transfer_description
popis přepojení ("Zobraz jako volajícího")
Používáte-li náš SIM hosting, může se Vám hodit webhook, který na zadanou URL předává přijaté SMS v JSON formátu (sms_hook):
{"id":1410972,
"number_id":"857",
"sender":"+420608608608",
"sender_name":null,
"recipient":"+420602602602",
"received_at":"2022-09-07 23:09:29",
"message":"Dobrý večer, jak se máte?"}
vysvětlení polí >>
id
ID SMS zprávy
number_id
ID čísla (SIM karty), přes kterou SMS přišla
sender
číslo odesílatele
sender_name
jméno odesílatele, je-li dohledáno v Telfa kontaktech
recipient
číslo, na které byla SMS odeslána
received_at
datum a čas, kdy byla SMS zpráva přijata
message
obsah textové zprávy
Webhooky se dají nastavit přes API pro jednotlivá čísla dle popisu zde.
Čísla a jejich webhooky
Seznam přidělených čísel a jejich ID
naleznete zde.
GET /numbers/10.json
Vrátí detail přiděleného telefonního čísla. Funkcionalita incoming_hook_url, group_hook_url, ring_hook_url, transfer_hook_url, outgoing_hook_url, hangup_hook_url a sms_hook_url je vysvětlena výše v části Webhooky.
{"id":"10",
"number":"212212212",
"incoming_hook_url":null,
"group_hook_url":null,
"ring_hook_url":null,
"transfer_hook_url":null,
"outgoing_hook_url":null,
"hangup_hook_url":null,
"sms_hook_url":null}
php příklad >>
$url="https://www5.telfa.cz/numbers/1792.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
$info = curl_getinfo($ch);
$json = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
PUT /numbers/10.json
Aktualizuje číslo. Vrací buď 200 OK a v těle JSON s daty čísla nebo 422 Unprocessable Entity a v těle seznam chyb.
Měnit lze incoming_hook_url, group_hook_url, ring_hook_url, transfer_hook_url, outgoing_hook_url, hangup_hook_url a sms_hook_url.
Pakliže chcete u kteréhokoliv z hooků zachovat původní URL, neposílejte ho. Chcete-li URL hooku vymazat, pošlete hodnotu "null" (v uvozovkách, jako string). Webhooky je možné posílat na více URL najednou, stačí je oddělit čárkou.
"number":{"incoming_hook_url":"https://moje.url.cz,https://backup.url.cz",
"group_hook_url":"https://moje.url.cz",
"ring_hook_url":"https://moje.url.cz",
"transfer_hook_url": "null",
"outgoing_hook_url": "null",
"hangup_hook_url": "https://moje.url2.cz",
"sms_hook_url": "null"}
php příklad >>
$item=array('number' => array('ring_hook_url' => 'https://moje.url.cz', 'transfer_hook_url' => 'null', 'hangup_hook_url' => 'https://moje.url2.cz'));
$itemjson=json_encode($item);
$url="https://www5.telfa.cz/numbers/10.json";
$ch = curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_CUSTOMREQUEST, "PUT");
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST,1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array('Content-Type: application/json','api_key: 612e90b65911f626d4609d368c34fb69'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS,$itemjson);
$info = curl_getinfo($ch);
$json = curl_exec($ch);
curl_close ($ch);
Ovládání hovorů v reálném čase přes API
Tato funkcionalita umožňuje ovládat každý hovor v reálném čase vaší aplikací s maximální jednoduchostí. Lze tak například rozpoznat volajícího podle čísla a uvítat ho jménem. Nebo je možné propojit s databází vašeho e-shopu, dohledat podle čísla zákazníka a hned zkraje hovoru ho informovat o stavu jeho nevyřízených objednávek apod.
Princip je ten, že Telfa místo provádění předem daného plánu hovoru pokaždé zavolá URL vaší aplikace a ta pošle nazpět instrukci, co se má stát. Jakmile je akce dokončena, opět se zavolá vaše URL, a tak pořád dokola dokud se hovor neukončí. Kromě konkrétních kroků a jejich parametrů můžete posílat i libovolnou vlastní proměnnou, která je při následném volání vaší URL zaslána nazpět, což umožňuje rozpoznat průběh jednotlivých hovorů a podle toho posílat další kroky.
V plánu hovoru krok Předat řízení:
Volá URL:
POST http://telfa.local/telfa_test?caller_number=777123321&called_number=245008328&vlastni=hodnota
Při položení hovoru přidá parameter hangup=true, tj.:
POST http://telfa.local/telfa_test?caller_number=777123321&called_number=245008328&vlastni=hodnota&hangup=true
Proměnné jsou předávány v těle požadavku (body) v JSON formátu. Příklady použití najdete níže (pod akcemi).
Akce
Jako odpověď na výše uvedený dotaz je třeba poslat JSON s akcí, která se má vykonat. Po skončení akce je výše uvedené URL zavoláno znovu (s výjimkou akce Položit).
Zvednout:
{
"action": "answer"
}
Položit:
{
"action": "hangup"
}
Přehrát (podporováno i v API pro odchozí hovory):
{
"action": "play",
"recording_id": "4"
}
Přepojit:
{
"action": "transfer",
buď:
"transfer_user_login": "jan.kubr.livispace.cz",
nebo:
"transfer_user_id": "2",
#nepovinne:
"recording_id": "2",
"transfer_description": "Fakturace",
"ringing_length": "60",
"auto_pick_up": "true" # automaticky zvednout hovor (ověřena podpora pouze u Cisco telefonů)
}
Vytočit (podporováno i v API pro odchozí hovory):
{
"action": "call",
"number": "777123321",
# nepovinné:
"recording_id": "2",
"ringing_length": "60", # výchozí 20
"outbound_number_id": "3", # ID čísla pro vytočení odchozího hovoru
}
Nahrát zprávu (podporováno i v API pro odchozí hovory):
{
"action": "voice_mail",
"call_group_id": "2",
}
{
"action": "voice_mail",
"flempo_team_id": "12",
}
Výběr:
{
"action": "menu",
"recording_id": "10", # nebo
"read": "Dobrý den, vítá Vás Telfa. Zadejte přístupový kód.",
# nepovinné:
"menu_timeout": "5", # čekat na zadání sekund (výchozí 10)
"max": "4", # maximální počet zadaných číslic (výchozí neomezeno do timeoutu nebo terminátoru)
"terminator": "#", # zadání je možno ukončit stiskem klávesy
"voice": "2" # hlas řečového syntetizéru při použití read
}
Při použití kroku "menu" je potřeba nejprve hovor zvednout pomocí kroku "answer", jinak není přenos tónové volby spolehlivý. Pro specifické účely je však možné "menu" použít i bez zvednutí hovoru, s 90% telefonů funguje a je možné tak zvolit akci bez zvednutí hovoru, tedy zadarmo (např. pro ovládání domácí automatizace).
Přečíst text (vyžaduje aktivovanou službu "Řečový syntetizér") (podporováno i v API pro odchozí hovory):
{
"action": "read",
"text_to_speak": "Text k přečtení.",
"voice": "2"
}
Parametr "voice" může mít jednu z následujících hodnot: 0 - Jan, 1 - Alena, 2 - Radka, 3 - Iva, 4 - Standa.
Pro zpětnou kompatibilitu byl zachován parameter "female", který lze použít místo parametru "voice" a může nabývat hodnot "true" nebo "false".
Předání řízení zpět do statického plánu hovoru:
{
"action": "resign",
}
php příklad >>
$body = @file_get_contents('php://input');
$json = json_decode($body);
// Telfa promenne
$caller_number = $json -> caller_number;
$called_number = $json -> called_number;
$hangup = $json -> hangup;
// vlastni promenna
$pokracovani = $json -> pokracovani;
if( empty($hangup) ){
if( empty($pokracovani) ){
$a = array( 'action' => 'play', 'recording_id' => '25', 'pokracovani' => '1' );
} elseif( $pokracovani == 1 ){
$a = array( 'action' => 'call', 'number' => '777123321', 'ringing_length' => '30', 'pokracovani' => '2' );
} elseif( $pokracovani == 2 ){
$a = array( 'action' => 'resign' );
}
} else {
$a = array( 'action' => 'hangup' );
}
echo json_encode($a);
V tomto příkladu je volajícímu přehrána hláška s ID 25, následně je hovor přepojen na číslo 777123321, a pakliže telefon nikdo do 30ti sekund nezvedne nebo je obsazený, vrátí se do statického plánu hovoru, kde se pokračuje dalším krokem za právě prováděným "Předat řízení".
Všechny tyto události se dějí aniž by byl volajícímu zodpovězen hovor, hláška se přehrává místo vyzváněcího tónu (tato funkce nemusí být dostupná u všech operátorů - pakliže místo hlášky slyšíte pouze vyzváněcí tón, dejte nám vědět a podíváme se na to). Chcete-li hovor volajícímu zvednout, stačí zařadit krok "answer" - to je potřeba například pro volbu u akce "menu" (nezvednutý hovor zpravidla nepřenáší stisky kláves - DTMF).
Ošetření položení ze strany volajícího následným zasláním "hangup" není povinné, ale je to korektnější.
API pro odchozí hovory
URL pro ovládání odchozích hovorů se nastavuje u každého uživatele, jako parametr "API URL pro odchozí hovory". Pakliže není URL vyplněna, odchozí hovory probíhají běžným způsobem. Funkce je obdobná jako výše uvedené ovládání příchozích hovorů v reálném čase. Příklady použití najdete výše (sekce Akce). V odchozích hovorech je však podporována pouze část akcí (popsáno u jednotlivých akcí). Můžete využít např. pro nastavení odchozího čísla pro konkrétní odchozí hovor, přehrání hlášky operátorovi před spojením hovoru apod.
Volá "API URL pro odchozí hovory" zadanou u uživatele, např.:
POST http://telfa.local/telfa_test?caller_number=marek.telfa.cz&called_number=245008328&vlastni=hodnota
Proměnné jsou předávané v těle požadavku (body) v JSON formátu.
předávané parametry >> php příklad >>
call_id
ID odchozího hovoru
caller_number
uživatelské jméno volajícího uživatele
called_number
vytáčené číslo
caller_name
jméno volajícího
announcement_id
ID automatického volání
vlastní proměnné
jakékoliv další proměnné, které pošlete v JSON odpovědi
$body = @file_get_contents('php://input');
$json = json_decode($body);
if($json -> done == 1){
$a = array ("action" => "call", "number" => $json -> called_number, "outbound_number_id" => 1805);
} else {
$a = array ("action" => "read", "text_to_speak" => "Nastavuji odchozí číslo.", "done" => 1);
}
echo json_encode($a);
Závěr
Pakliže Vám nějaká funkce chybí, kontaktujte nás. Telfa je od počátku vyvíjena námi, po vzájemné dohodě tak můžeme implementovat funkcionalitu dle Vašeho přání.
Použití API vyžaduje aktivovanou službu "API".